Mogok lapar desak bubar DUN Perak 0

Ummu Khaulah | 5/25/2009 11:28:00 AM |

Pagi yang hening, ditambah pula dengan keadaan sedikit sejuk, walaupun musim panas telah berganti namun diri ini tetap seperti insan lain disini. Mengantuk.. tetapi perasaan tu tak boleh dikutkan sangat. Kalau di rumah, tidur diwaktu begini pasti abah n ma marah, lagipun yang peliknya di Malaysia tidak lah mengantuk sangat seperti disini. Mungkin tugas-tugas harian di rumah, ditambahpula dengan suara adik-adik yang tidak pernah sunyi buat diri tidak pernah rasa mengantuk selepas menunaikan solat subuh. tup..tap.. tup.. tap.. apalagi on pc la. pegang mouse click sana click sini... buka blog sahabat-sahabat dan baca entri-entri terbaru daripada mereka..

Erm.. peperiksaan kian hampir, namun isu semasa dalam negara dan luar negara tidak boleh dibiarkan seolah tiada apa-apa yang berlaku, sebagai mahasiswa yang berfikiran terbuka tidak harus hanya menumpu pada pelajaran semata-mata tanpa mengambil peduli apa yang sedang berlaku pada hari ini. Sewajarnya ihtimam pada berita-berita terkini. Mahasiswa bukan golongan yang hanya menerima tetapi sebaliknya sering mencari. Mencari di mana kebenaran yang hakiki. Justeru itu, sebagai seorang mahasiswa, walau dimana mana pun berada, apa yang berlaku pada hari ini harus diketahui. Penat mengulangkaji, berhadapan dengan kitab-kitab.. rehat sebentar sajikan diri dengan berita terkini. Tak rugi pun kalau baca berita, lebih rugi kalau tengok cerita..

Aduihh.. kes Perak lagi, masih tak selesai.. bukan mengeluh tetapi geram. Kenapa la tak buat pilihanraya semula? Kan lebih baik macam tu. Tapi macam yang kita tahu, UMNO PENAKUT.. takut hadapi kenyataan.. takut kalah.. takut malu... Bila rasa diri dah berkuasa lupa pada yang MAHA BERKUASA.. bila rasa diri hebat lupa pada yang MAHA HEBAT.. Astaghfirullah..bila fikir-fikir balik, negara kita bukan lagi demokrasi tapi macam KUKU BESI.. Mereka berhak buat apa sahaja tanpa mempedulikan suara rakyat. Dimana keadilan??? Entah sampai bila mereka begini. Mogok lapar seperti yang disarankan, harapnya dapat membuka mata mereka. Mencelikkan mata yang buta dari KEBENARAN..

video

0 Responses So Far:

 
srikandi islam Copyright © 2010 Afaf Theme is Designed by Afiqahafaf Home | RSS Feed | Comment RSS