APA NAK JADI????? 0

Ummu Khaulah | 6/20/2007 05:04:00 AM |



Sharifah Amani telah membotakkan kepalanya dalam persediaan berlakon dalam filem terbaru Yasmin Ahmad, Muallaf. Muallaf akan menjadi filem ke-4 yang menggandingkan pengarah kontroversi Yasmin dan pelakon Sharifah Amani selepas Sepet, Gubra dan Mukhsin.

Dalam filem tersebut, Amani melakonkan watak perempuan liar yang berkenalan dengan rakan sekolah bukan Muslim, Brian (lakonan pelakon baru Brian Yap). Filem ini akan mengambil lokasi di dalam sebuah banglo di Ipoh.Dalam satu kenyataan, Sharifah Amani berkata beliau tidak menyesal dengan keputusan untuk membotakkan kepalanya dan tindakannya nekad kerana yakin dengan kebolehan Yasmin sebagai pengarah walaupun babaknya botak dalam filem Muallaf hanya berlangsung selama 2 minit. Sebelum ini tercetus kontroversi bahawa Amani menerima hampir RM40,000 sebagai syarat untuk mencukur kepalanya sehingga botak. Dia menafikan gosip tersebut.

Pelik... memang pelik... saya tak tau lah klau ada manusia tak pelik terhadap apa yang dilakukan oleh Syarifah Amani Sye Zainal Rashid..sanggup botakkan kepala semata-mata nak real kan lagi filem Muallaf... Nauzubillah..

Abi Musa Al Asya'ri Rha. Berkata :
Rasulullah saw. berlepas diri dari perempuan yang meninggikan suara tangisan ketika meratap dan membotakkan kepala ketika musibah .

Apa yang menyedihkan saya lagi ialah isu ini hanya di pandang remeh seolah tiada apa yang berlaku.Benar zaman hampir berakhir.Msakan tidak perkara yang perlu di ambil perhatian sebegini lansung tidak peduli.Tapi perkara yang sepatutnya tidak perlu di besarkan dijadikan seolah satu berita yang perlu ditandatangani.

0 Responses So Far:

 
srikandi islam Copyright © 2010 Afaf Theme is Designed by Afiqahafaf Home | RSS Feed | Comment RSS