Heran dengan dunia hari ini 0

Ummu Khaulah | 1/22/2008 06:38:00 AM |

Kalau dulu aku tidak pernah hiraukan keadaan sekelilingku. Masakan tidak selepas aku berpindah sekolah dari Ma'ahad Tahfiz Wal-Tarbiyah Darul Iman,Trg (sekolah Us. Abu Bakar Chik) ke Sek Men Agama Maran, aku rasa hidup aku hanyalah untuk mencapai kejayaan didalam peperiksaan. Semunya untuk mengembirakan Mama dan Abah. Hidup aku dengan buku dan aktiviti sekolah sahaja. Berbeza skali dengan kehidupan aku di MTT, walaupun sekolah tu baru dibuka tika itu, namun aku bersyukur kerana ilmu disitulah yang banyak mengajar aku erti kehidupan sebenar. Disana aku bukan sahaja tumpu pada sukatan pelajaran tapi lebih dari itu. Siapa yang tidak suka apabila pengisian rohani tidak pernah kosong. Tamrin dan usrah, sentiasa aku tunggu. Jaulah dan rehlah tetap ada buat kami tak jemu menuntut ilmu. Aku masih ingat kata ustazah Wan Sabariah, tamrin dan usrah bukan untuk mendera tapi semuanya mengajar kita erti dunia sebenar, Jaulah dan rehlah bukan untuk bersuka ria tapi ingat kalam Khaliq.. berjalanlah kamu dimuka bumi dan ambil pengajaran darinya..


Semua itu sudah berlalu, tak dapat kupusing waktu. Kini aku sedar dari mimpi lena. Dunia hari ini sudah tidak aman lagi. Semuanya kucar kacir, hancur dek buatan tangan manusia. Gejala sosial, rasuah dan lain2 makin bertambah dari hari ke hari, namun tiada siapa ambil peduli. Kalau adapun hanya segelintir sahaja. Ramai yg hanya boleh pd Amar Ma'ruf tapi Nahi Mungkar ??


Aku sedih atas apa yg berlaku. Lebih lagi apabila orang menegakkan syiar Islam, sering di ganggu, di keji. Tapi apabila orang melakukan perbuatan mungkar disokong, dipuji melambung tinggi. Astaghfirullah, Sedarkah kalian??????????
Ustaz Nasruddin Tantawi ditangkap lagi..

Apakah salah saya sebagai seorang rakyat dan warganegara Malaysia , menghantar memorundum kepada Speaker Dewan Rakyat ? , sehingga saya dan beberapa pimpinan yang lain seperti Dr. Hatta Ramli , Dr. Lo' Lo' , Ustazah Nuridah Salleh dan ramai lagi rakan - rakan seperjuangan yang lain ditangkap sebelum sempat kami menyerahkan memorundum tersebut .
Semalam kami dihadapkan ke mahkamah dan ditahan dalam lokap malah digari bagaikan seorang penjenayah .
Apakah ini sebagai tekanan psikologi ke atas saya untuk melemahkan semangat daya juang saya dan rakan - rakan ? Demi Allah , Jeriji besi lokap dan gari ini tidak akan melemahkan semangat para pejuang Islam Insyaallah

0 Responses So Far:

 
srikandi islam Copyright © 2010 Afaf Theme is Designed by Afiqahafaf Home | RSS Feed | Comment RSS